Dissabte passat vaig anar d'excursió al jardinet amb el xelo de fusta enganxat en una atracció infantil. Estava tot tancat i era inaccessible tot i que divendres varen fer la prsentació. Realment cal fer xorrades d'aquestes quan encara està per acabar. Suposo que ho faran per la festa major de Coma-ruga i tindran xixa per unes poques fotos més i un discurs amb faristol inclòs. L'única cosa que té d'especial és un xelo gran duns 5 o 6 metres i enganxat a un atracció infantil. Llavors tenim una nota de sol per donar més contingut a tot això. Si haguessin posat un pollastre de fusta podria ser el parc de la vida sana i ho posem com a renaturalització i li posem una cresta de gallina per fer-lo més xaxi. Res moltes tonteries i inauguracions absurdes en parcs que ara per ara encara no s'hi pot entrar.
QUÈ T'ANAVA A DIR
Un lloc per compartir.
dilluns, 22 de juny del 2026
diumenge, 21 de juny del 2026
Una nit de rock KM 0 a Bellvei: Guardafuegos, The Beast i Leby
Bellvei és un poble que està al mig de tot arreu amb un casal tancat un parell o tres de bars per una població d'uns 2.500 habitants, però que es preocupa una mica per tot els sectors del públic, de les sardanes, fins a les havaneres, les catifes que és propi de la loclalitat i altres històries. Ahir dissabte va ser el torn del rock fet al Penedès Hi havia un grup de versions amb joves que estaven per la vora dels 18 anys que van demostrar que són uns craks i que la cosa promet. Que uns joves facin versions de clàssics de la nostra època és una gran gesta. No està tot perdut encara. Doncs van tornar a viure grans temes de Judas Priest, Iron Maiden, Metalica entre d'altres que van donar canya a la nit. Després va tocar Leby que és una mica de trap and roll vaig escoltar dues caçons i la cosa anava tipus Fito i Fitipaldis, Estopa i derivats. Però jo anava principalment per Guardafuegos tot i que els altres dos grups també estaven molt bé, però jo els havia escoltat mai.
Guardafuegos ha tornat per aquestes contrades després de la gira de caps de setmana que es fa per la penisula, perquè en aquest país de músics i pintors apostem bàsicament per les versions que està bé però també s'ha de donar lloc a la creació local que encara que no ompli tant com les versions de sempre també tenen dret a viure i són el menjar de futur, sinó estem acabats musicalment revivint temps i temps els clàssics dels segle passat.
Hi havia unes 400 persones tot i que a Llorenç de Calafell tocaven els Rock And Busto i els Fonders que estaven desapareguts en combats. Després hi havia Veneno en la Piel en aquell mercadillo del Turismar que no es ni fira ni turisme ni del Vendrell, potser. Res que va ser una nit màgica amb els Guardafuegos tocant els darrers temes que han pujat a les xarxes. Un grup modest, proper que té el sants cullons de tocar i escoltar la resta de grups. no com alguns que venen toquen i se'n van. Ells alli donant suport a la resta. Enhorabona als organitzadors i als grups participants i a tots els clàssics que ens varem trobar. Una trobada entranyable que no ens calen grups d'aquests grans promotors que regnen pel territori i que sempre et colen el que ells tenen amb grans ofertes que al final sempre és el mateix. Un festival fet amb gent d'aquí que també mareixen la seva oportunitat ni no cauen en aquestes màfies musicals que tomben per aquest pais. Enhorabona i endavant.
dijous, 18 de juny del 2026
Diccionari optimista - català i viceversa
Tota cultura necessita un bon diccionari adaptat a cada moment per conèixer el significat real de cada paraula. Aquí deixo anar una petita aportació d’unes paraules claus en aquesta variant optimista que tenim a tocar.
dimecres, 17 de juny del 2026
Coses de poble, taller de memòria
Al meu poble, Albinyana, fan coses per la gent gran. Una de les propostes són els tallers de memòria que serveixen per això i per passar una bona estona per recordar el que es pugui. Ma mare ja fa anys que ho fa i s'ho passa molt bé i la resta de gent també. Són petites coses que fan que la gent gaudeixi de la vida sense grans excursions ni projectes, però ajuda molt a viure, la veritat.
diumenge, 14 de juny del 2026
Un segle de vida de la Societat d'Albinyana en un dia per recordar
Feia dies que ho esperava i al final ha arribat el gran dia, la celebració del centenari de la Societat Recreativa d'Albinyana, la Soci, que diuen. Ha estat un acte amb un dinar, una exposició, uns parlaments, un dinar, una mica de teatre per recordar una mica la història. No hi ha faltat l'himne amb lletra i música de Blai Rovirosa i interpretat per Anna Roca, i el cor de la parròquia dirigit per Jordi Pascual. En els 50 anys no havia mai tanta gent a la societat per celebrar aquest gran esdeveniment. Hi havia al dinar 182 comensals que han ocupat totes les dues sales de l'entitat. Ha estat un acte molt ben trobat i emotiu en alguns moments al recordar totes les persones passades per aquesta entitat i d'una manera especial el darrer president que va morir de sobte el mes passat. Li han dedicat una ovació molt sentida perquè era una persona molt estimada al poble. Un dia especial que ha servit per recordar el passat i per veure que l'entitat està plenament viva adaptant-se a les noves generacions i als canvis que s'hi van produint amb el pas del temps. Hem pogut veure l'edifici del trull de la plaça de l'Ajuntament on va sorgir l'entitat que va ser inaugurada al desembre del 1930 i que durant la guerra civil va servir de cuartel. Un dia que ha servit per trobar-se persones que encara viuen al poble i altres que per un dia hi han tornat per gaudir d'aquesta data tan especial. No han faltat ni les espelmes, ni els records tot això en una societat amb ganes de seguint sent el punt de trobada del poble d'Albinyana. Entre les coses de la jornada s'ha fet una fotografia als presidents vius de l'entitat que han participat en aquesta festa.
El cor musical d'Albinyana també batega amb molta força
En aquests darrers mesos ha arribat al nucli d'Albinyana una escola de música de la Ka del Vendrell que abans estava a les Peces i buscava un lloc i ara està al costat de l'Escola d'Albinyana. Més de 100 persones de totes les edats i condicions passen per aquest punt durant la setmana. Una activitat que dona vida i alegreia a la localitat. Ahir varen fer el concert de fi de curs i la veritat és veu clarament que la gent s'ho passa teta en aquest lloc aprenent música i compartint. Un 80% dels alumnes són neurodivergents, fet que li dona un toc especial a aquesta escola d'Albinayana. Molta sort i endavant seguim compartint música i vida.
El arte de entender el caos de Laura Colet
La meva exveïna del Vendrell acaba d'autopublicar un llibre amb el títol El arte de entendre el caos. Es un llibre ecrit en dual POV on els dos personatges de la novela es van alternant els capítols. El tema és l'amor i crec que d'adolescents. Encara no l'he llegit. Quan acabai en faré una resenya. L'autora és diu Laura Colet i és del Vendrell. El llibre és pot comprar per Amazon. Doncs res aquesta és la primera proposta literària d'aquesta jove de trenta i poc que aposta per l'amor. Us la recomano tot i que no l'he llegit la seva autora és una persona amb molt de carisma i a part és mestra. Vinga ja ho sabeu. No espereu al proper sant Jordi. Un llibre per llegir ara a l'estiu.







