Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dilluns, 30 de juliol del 2018

Pregó de Festa Major del Vendrell de Dani Utge


Tranquils vendrellencs!...Tranquil·les vendrellenques!...que ja hi sóc aquí!

I és veritat, no tinc papers, però qui necessita documentació quan es considera un simple mortal més d'aquest planeta!
No tinc papers, ni pàtria, ni bandera, ni religió, només una banda sonora gegantesca que m'acompanya cada día!

Molts, molts de vosaltres direu, us preguntareu, i qui és aquest paio???...Em presento, em dic DANIEL GERMÁN UTGE ABITBOL, o el Dani o el Pampas!
Tinc més de 30 anys, una mica més...he nascut aquí (imatge del meu poble), -Melincué, Argentina-. Un petit poble de la pampa humida d'aquell pais. Molt aviat es compliran els 20 anys que visc al Vendrell. I per si de cas esteu més interessats per la meva vida, totes les tardes i en calendari escolar, em trobareu aquí (imatge del casal), allí estem cada tarda amb els meus companys de feina, per donar una mà al jovent que ho necessiti.

No sóc embarcaire, no sóc nen, ni pastorets! No tinc carnet de l'orgue, ni edat per cantar a la petit estel i ni sóc del Barça!
Dic, aquesta gent s'ha equivocat!!! Els administradors de Santa Anna "li han pillat al CAMELLO equivocat"! (i mira que per camells al Vendrell...)
I sí gent, aquí estic donant la vara i el pregó! I encantat que estic!!!

A mi, això del pregó em quedava tan lluny i em pensava que estava reservat només a la gent respectable: polítics, banquers, botiguers del poble de tota la vida, va VTV's com cal!!!
I vénen aquestos administradors xalats i posen a un "sudakilla" amb arrels catalans, que té els sants collons de parlar un català que sembla del nort d'Africa, però és el meu català!, és el català que parlem al "Puig" (un barri a l'est de la ciutat)...per cert, autoritats presents, un barri que està brut com mai!, com gairabè tot el Vendrell.
polítics, responsables, regidors, "muchachos", "xiquetes"..."PONGANSEN LAS PILAS!"...Menys "per quès", "de casa en casa", "rodes de premsa" que no tenen "ni ton ni son", i més neteja, si us palu, que volem un Vendrell net!!!
Ahhh, al 2020 seren capital de la cultura catalana, però a aquest pas abans serem "capital mundial dels carrers amb més merda per metres quadrats!"

I ja que estic al moment reivindicatiu de la nit, tinc dues cosetes més:
A mi, a la gent de a peu, a la gent de barri, la vostra política i els vostres pactes ENS LA PELEN! Però sí que volem una ciutat digna, oberta amb possibilitats per a tothom! Inclusiva, multiculcural, plurilingüistica, moderna, neta, amb treball! I tot això, d'alguna manera està a les vostres mans!
Volem un Vendrell per a tothom! Un Vendrell, que de veritat tingui mentalitat de ciutat integradora i no de poble petit endogàmic!

I sí, l'altra coseta: canvieu de dia els plens municipals, que molt dimarts em quedo i ens quedem sense Pampa's Rock! i la ràdio es queda sense el millor programa que té a l'aire!!! (la publicidad del Pampa's caería seguro y lo sabíais!).

Buenooo...ara és quan arriba el moment dels visques, inaugurar la festa major 2018, però no!!! Todavía tengo más!.
Y como la cabra tira al monte, y hablaré de la infancia, la vida y esas cosas, lo haré en un argento/castellano (una barreja rara) pero me entenderéis igual!
No os contaré cuando jugaba de pequeño en las calles de Melincué a la pelota y soñaba con algún día ser el pregonero del pueblo...
Pero sí, "que los caminos de la vida", como dice la canción: "no son como yo pensaba, no son como imaginaba, no son como yo creía!"...son aún más impredecibles, más sorprendentes, con tanta magia que jamás nos lo podemos ni imaginar!
Jamás pensé a dónde me llevaría la vida, y aquí estoy delante de vosotros: feliz, emocionado, sinceramente agradecido, plétorico de tener el gran honor de inaugurar los días grandes de la que considero MI CIUDAD, MI LUGAR EN EL MUNDO!. A la que doy, humildemente, todos los días mi granito de arena para tener una ciudad mejor, una sociedad más justa y un Vendrell cada día más integradora!

Gracias a mis amigos, colegas, compañeros de trabajo y de la vida!...gracias a mi familia por estar siempre!...gracias a mi compañera de vida y a "Angus", mi perro/hijo, por soportarme, mimarme, darme apoyo y cargarme las pilas cada día!
I gràcies molt especialment als administradors de la festa major per haver-me fet aquest regalàs! Gràcies de tot cor!!!

Señoras, señores...como decimos en el pampa's y en la vida: "es sólo rocanrol pero nos encanta!"...y sí sólo se vive una vez...sean felices, sepan disfrutar y disfruten a full estos días que hoy comienzan! Disfruten de lo mucho o poco que tengáis, y (siempre, siempre sepan mirar para atrás, que hay gente que la pasa muy mal, se juega la vida, aquí, cerquita nuestro, intentando cruzar el Mediterráneo y buscando un destino mejor)...así que dejaros de quejar por todo y en vano; y disfruten de la vida, de cada día y de nuestra festa major!!! Y recuerden siempre: #NoEsNo, tolerancia cero con cualquier abuso, violencia o agresión sexista!!!

Ara sí, tots junts...a viva veu...i que ens escoltin a Calafell...VISCA SANTA ANNA! VISCA VENDRELL! VISCA LA FESTA MAJOR! VISCA LA VIDA!!!
Ara com si estiguéssim vius...VISCA SANTA ANNA! vISCA VENDRELL! VISCA LA FESTA MAJOR!!!

Pero esto no es todo amigos!!!...traigo una sorpresa y prometo que se acabó!

Sóc un tiu feliç perquè treballo des de fa anys a una feina que m'apasiona, treballo amb joves, joves vendrellencs d'arreu del món! Veïns vostres, també vendrellncs i vendrellenques arribats del Marroc, Sud-america, de Cornellà, Utrera o Vigo! DelPquistà, la Xina o el Senegal! Tots ell i elles, vendrellencs!
PERQUÈ EN LA DIVERSITAT ESTÀ LA RIQUESA I FORTALESA D'UNA VILA...I NOSALTRES HEM D'APROFITAR QUE SOM UNS PRIVILEGIATS!!!

Ara sí, el pregoner marxa! Però marxa amb musica, amb una bogeria dedicada per l'ocació! (gràcies als col·legues - Arturo, Zim, Balta, Ian, el coro de angelitos del casal-, i a tots i totes els nois i noies que hue participat d'aquesta sorpresa). Ara sí, bye bye gent meravellosa del Vendrell!!! Gràcies per tot i a gaudir de la festa major a tope!!!

Escrit per DANI UTGE