Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dilluns, 2 de setembre del 2019

Cartagena, qui t'ha vist i qui et veu


Fa 26 anys que no trepitjava Cartagena, lloc on vaig fer de marinerito des del gener al setembre del 1993. Enguany que faig 50 anys era un bon moment per recordar 9 mesos de la meva vida en què no vaig aprendre moltes coses però va ser una experiència diferent i que guardo molts records, la majoria sense fotografies i moltes persones que en un moment o altre varem coincidir en aquest periple militar. Doncs aprofitant el cap de setmana i amb el cotxe vaig tornar a trepitjar el carrer Principal, l'entrada de l'Arsenal, el Port i alguns bars que encara queden com a fòsils d'aquell passat militar com el Galeon de davant l'Arsenal. Evidentment no vaig vaig veure ningú conegut i el que més m'ha sorpès és que Cartagena ha millorat un 300% des de que jo vaig fer la mili. Recordo una ciutat no gaire neta, tota plena de soldats amb carrers plens de bars on els militars sortíem a prendre alguna cosa. Ara està molt neta amb una total reestructuració dels seus carrers principals, uns carrers nets, uns edificis molt cuidats i un ambientillo molt interesssant. Res a veure amb el que hi havia perquè en aquella època hi havia una zona xunga que avui ha desparescut.

Actualment crec que té 15 museus amb molts llocs per visitar, inclus una oreneta per anar a donar un tomb en vaixell. Hi havia molts de turistes i de tot tipus amb moltes franquícies com les que et trobes a les grans ciutats. Ha canviat moltíssim. Hi ha abocat uns munt de milions i en aques més de quart de segle que jo vaig estar per allà. es totalment diferent. Continuen al gent amable fruit de la seva relació amb gent de fora. Abans militar i ara turistes. La gent que passejava pels carrers, la majoria ben vestida i molt bé. Encara es deixa notar que hi ha molt sentiment espanyol entre la població, això vol dir que potser et pots trobar tot el contrari. Allí els preus són una mica més econòmics que aquí i hi ha per on triar i remenar. Em trec el barret davant aquest canvi radical de Cartegena. Impressionant. Ja voldrien altres ciutats viure el que ha viscut aquest gran ciutat plena d'història, de passat i present. La gent ha sabut reconduir les seves potencialitats i amb alguns milions d'euros l'han feta nova.