Un dels grans beneficiaris d’aquesta pandèmia han estat les grans
superfícies comercials que van creixent de mica en mica en el nostre territori
s’han tornat amos i senyors d’aquest sector econòmic que fins fa quatre dies
estava configurat per petits establiments especialitzats i mercats que donaven
vida i riquesa a la nostra societat.
La nostra arma no es pas competir amb els preus perquè la seva producció i
el marge que es pot permetre en aquest camp és inassolible per a la gran
majoria de petits establiments. Estem perdent la gràcia de comprar que
consistia en anar omplint el cistell de botiga en botiga en una mena de ruta
que ja teníem marcada des de quan sortíem de casa. Al final tot s’ha tornat tan
avorrit com veure una pel·lícula des de
casa sense els rituals d’anar al cinema que era la gràcia de tot plegat.
La força del comerç de tota la vida està en el tracte humà perquè aquest és
un dels punts forts que pot ajudar a què els petits negocis siguin competitius.
A vegades la diferència econòmica no es tant elevada, però es pot treballar
aquest element que es pot convertir en un dels punts forts. Tal com funcionen
les noves tecnologies a vegades quan et decideixes comprar un nou aparell
aquest ja ha quedat mig obsolet, llavors necessites els consells del venedor
que et situarà en el mercat d’aquell producte que s’ha convertit en una
necessitat. La tecnologia està viva i molts cops pots aconseguir un estri que
s’adapti a les teves necessitats que aquell que en principi tenies previst
adquirir. En els grans magatzems tot és més general i molts cops no s’arriba a
aquest tracte més personal que pots assolir en els comerços de proximitat de
casa nostra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada