Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dimecres, 20 d’agost del 2008

En perjudici de l'àrab

Aquest estiu he estat a Turquia de vacances. Em va decebre que el fet que amb Ataurd els turcs deixissin l'alifat i escriguessin amb caràcters llatins. Ara resulta que tot i que una part important de la seva literatura està escrita amb caràcters àrabs no l'entenen. Això és una mica trist, si un vol conèixer el seu passat literari. Encara que sigui a favor de la modernitat. Una altra cosa curiosa em va passar l'altre dia a Barcelona. Vaig parlar amb una nena sahraui que estava aquest estiu en una casa de Lleida i jo li parlava en àrab i ella no em contestava. La mare d'acollida en va dir que no volia parlar en àrab. Potser l'àrab li portava mals records i durant un mes volia desconectar de la seva llengua materna. No ho entenc. Però tots dos casos és una llàstima que passin perquè les llengües són cultura aquí i on sigui del nostre planeta.