Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

diumenge, 1 d’abril del 2007

Jo ho veig com tu

Mentre m’apropava al Vendrell conduint el meu cotxe estudiava la possibilitat de trobar un plaça d’estacionament per al meu vehicle en un lloc cèntric. Un esport d’agilitat mental gairebé obligat per a molts conductors, especialment en hores puntes. De cop i volta em va venir al cap el dibuix de la setmana passada de la secció del DIARI “Jo ho veig així” de l’Antoni Bassó. Unes pinzellades ben traçades que donaven solució al meu dilema. I em vaig plantar al carrer Indústria i allí al davant tenia La Rambla Miret que es va convertir, per un parell d’hores, en el lloc apropiat per estacionar el meu vehicle. Prop del centre del Vendrell. Sense cap esforç per la meva butxaca. Encara que es aconsellable que els diners estalviats s’hagin d’abonar, molts cops, a la màquina d’un túnel de rentat per treure el polsim que s’ha estes sobre la seva carrosseria i que, presumptament, el protegeix contra els efectes nocius dels raigs solars. No passaran gaires setmanes pel que avui és una zona d’estacionament improvisada és converteixi en una zona d’esbarjo amb el seus jardins, bancs, gronxadors i segurament tampoc hi faltarà una mena de bassal elevat d’aigua amb una funció bàsicament decorativa que a més d’un li vindrà a la memòria el que presidia el centre de la plaça Jaume I al bell mig del Vendrell. Els costums populars pràctics ens confirmen, un cop més, que qualsevol lloc amb unes mínimes condicions, pot servir per a estacionar el vehicle. La Rambla Miret no podia fugir d’aquesta tendència general que vetlla per ocupar amb vehicles tots els espais públics lliures que queden dins el teixit urbà i rodalies. En un municipi planificat des de fa dècades aquesta Rambla començaria a la carretera de Valls i enllaçaria directament amb el carrer Escorxador deixant sense urbanitzar tota la part de la riera del carrer Indústria. Aquesta seria una de les grans avingudes d’accés a la vila. Però al Vendrell, la planificació urbanística no és el seu fort i s’ha d’anar fent pam a pam i sense mirar gaire el futur, perquè hi ha el perill d’ensopegar i això és un risc que no es pot córrer.
Sóc dels que pensen que aquest espai cèntric s’hauria d’aprofitar principalment per a l’estacionament de vehicles perquè les 45 previstes crec que són insuficients. En casos puntuals podria acollir alguna fira o similar i no deixaria de ser un bon lloc per fer-hi concerts importants com els de festa major sense haver d’anar al Puig. El futur que li deparà està molt proper a la plaça de la Sardana o els jardins del costat del carrer Josep Tarradelles de la urbanització del Puig. Unes zones que són molt apropiades perquè els petits hi juguin, els grans puguin treure els gossos a passejar, però jo crec que la Rambla Miret, per les seves dimensions, se li podria adjudicar una altra finalitat molt útil per solucionar una dels problemes endèmics de la vila alhora que aconseguim un ràpid accés al centre comercial de la vila.
Un bon asfaltat, bon enllumenat i ben senyalitzades les places d’estacionament seria molt més útil i pràctic que el projecte actual. Al mateix temps, es podrien aprofitar les obres per arranjar la cruïlla entre els carrers Puig i Llagostera, Escorxador, i Indústria i millorar aquest canvi de direcció intentant fer més suau o inclòs eliminant aquella corba que tothom coneix per la manca de visibilitat del carril contrari.
S’ha perdut el pàrquing de ca l’Escori, i en aquesta zona hi falten zones d’estacionament excepte les voreres del vial on esta ubicat el centre educatiu EL Vendrell 1 que ha quedat també petit. S’ha de pensar en el futur i una gran manera de donar vida al comerç és crear zona d’estacionament gratuït. en llocs ben comunicats i de fàcil accés.

Publicat el 30 de març al Diari del Baix Penedès