Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dijous, 22 de gener del 2009

Perdut en una conferència de l'Eina

Gran conferència la que ens ha donat avui el doctor Josep Oliver i Alonso sobre economia catalana dins l'economia mundial. Perquè aquí tots anem en el mateix vaixell. Si el petroli puja nosaltres tots ho notem i ho noten les hipoteques. El futur no és optimista perquè no arribarem mai d'on veniem perquè tornaria a passar el mateix fenomen que ha passat ara, la crisi, però sembla ser que enguany tocarà fons i l'any que ve la cosa ja comenci a millorar una mica. Primer a Alemanya i després la resta. Jo em pensava que parlaria del present i futur de l'economia del Baix Penedès i la veritat és que ni l'ha citat. En un moment de la conferència ha anomenat el Penedès, però poca cosa rai. No és bonic que és vulgui vendre una conferència sobre la comarca amb un títol específic i que parli del món i de Catalunya. Què està molt bé el que ha dit, però potser la gent que omplia aquella sala, la majoria empresaris de la comarca i polítics, amb una temperatura desorbitant, volia escoltar una cosa més concreta, encara que sigui dins un marc general. El que ha dit ha estat molt ben explicar i clar per tothom, però la comarca jo no l'he vist per enlloc. Tampoc entenc que la gent s'hagués d'apuntar en una llista i signar allí mateix en aquestes dependències amb el telèfon. No era condició per entrar perquè estava oberta a tothom. Potser un dia d'aquests m'envien un diploma a casa i jo sense saber-ho.
Una de les coses curioses és que ha posat l'administració pública com uns dels salvadors de la situació econòmica. Però no sé pas d'on ho ha tret si totes les administracions estan regategant fins el darrer cèntim. A part d'això la resta molt molt bé. La veritat.

1 comentari:

Beatriz Durán ha dit...

Jo també vaig sortir amb la mateixa sensació de la conferència "Bé, però i el titol qué?". I el fet de no tenir torn de preguntes en un tema com aquest...