Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

divendres, 22 de febrer del 2013

Orelletes i altres aventures del Vendrell

Hi ha coses del Vendrell que em sorprenen. Avui ha vingut un vendrellenc de tota la vida i m'ha dit directament: no tens cap més feina que dir que les orelles van a 3,5 euros? Jo li he dit, miri a Lleida van a 1,5 euros. La segona part m'ha dit que no dones diners als del PP comprant al Mercadona. Això és el que pensa molta gent del Vendrell però no ho diu. De tant en tant et trobes amb gent que et dóna aquesta informació que és meravellosa perquè en un un minut pots esbrinar el tarannà de molta gent que es mostra educada i mesurada en les seves paraules. Jo en el comentari que vaig fer només vaig dir que una orelleta en una pastisseria del Vendrell valia, 3,5 euros. que en pensaveu? No deia res més. No deia que ni era car ni econòmic. Només exposava una situació que la gent interpreta. El que vull dir que ja està bé que en un lloc una orella et costi 3,5 euros o 4, però clar hem de tenir a cada lloc un preu. No és normal que una cadena de cafeteries et venguin el mateix preu  una cosa que en una pastisseria: Hi ha alguna cosa que no quadra si fos al mateix preu. El que no entenc que aquesta gent s'emprenyi per dir que a un altre lloc és més econòmic. Cadascú ha de saber on està i que ven i quin públic té. No és el mateix anar a l'Estil que a un bar del Ribera d'Ebre que amb cinc euros, dines. Si un compara amb l'altra és que ho té molt magre. Ara hem de reconèixer el que fem. No podem prendre decisions i posar preus per després tenir la pell fina i a la mínima saltar. Hem de ser consicients que nosaltres tenim un públic i uns preus i el veí ho te diferent. El gran problema és que alguns no cuiden els seus clients ( no ho dic pel que m'ha dit això avui) i a vegades troben el mateix tracte i qualitat en altres llocs més econòmics. Aquest és el problema. Ens hem de saber situar. Sobre el tema del Mercadona, jo compro allí com falta molta gent. Per algun motiu serà. Potser si ens ho plantegessim tots plegats alguna cosa podríem aplegar, però si tota la gent s'equivoca potser la culpa no la té aquests grans magatzems sinó que li falta alternativa. Potser que ens ho anem plantejant. Moltes gràcies per les paraules que m'han dit. Costa moltes vegades trobar gent que parli clar i català, però hem de començar per aquí i dir el que pensem i deixar-nos del políticament correcte que ara ja no ven.