dissabte, 13 de febrer del 2016

I també rodalies


Aquests mesos ha sortit a la llum pública el debat sobre la idoneïtat de l’intercanviador entre la línia convencional i la d’altra velocitat. Uns apunten a la Granada i els altres a l’Arboç. Al final sembla que la cosa tirava més cap a l’opció de l’Alt Penedès que no pas la més propera al Vendrell. Se suposa que en aquest país hi ha d’haver uns tècnics objectius que han de dir quin és el millor lloc i aquell que aporta més beneficis. Si deixem les valoracions polítiques algú amb dos dits de front han de dir la seva i tothom que accepti les seves conseqüències. Estacions com la del Camp de Tarragona ens demostren que avui en dia els tècnics sembla que responguin a altres criteris que no pas als professionals  que els hauria de caracteritzar.

Hi ha molta gent que utilitza l’alta velocitat per anar a Madrid, Girona o Lleó si fa falta, però hem de tenir en compte que avui en dia la xarxa de rodalies és un dels eixos claus en les comunicacions per la majoria de mortals. Arran d’aquestes noves línies que et permeten esmorzar a Barcelona, dinar a Madrid i sopar a Girona s’han suprimit circulacions de la resta de la xarxa que utilitza més gent. Aquí estem fent campanyes cada dos per tres per evitar accidents de trànsit, una de les formes per lluitar contra les cruels estadístiques es dotar de més trens. Anar i tornar de Vilafranca a Tarragona per fer un encàrrec  no t’ha de suposar més d’un matí fent canvis de comboi. No cal que parlem de Reus on l’aventura augmenta la seva intensitat. Però tampoc no hem de perdre de vista el manteniment de la xarxa que també és un punt a tenir en compte. Si comprem un cotxe nou per donar millor servei i no invertim un cèntim en el cotxe vell, al final acabarem també només amb un vehicle. L’altre haurà quedat fora de servei. Article publicat a la Fura el 12 de febrer