Fa molts anys que
navega el nostre llop de mar. El pas dels anys l’han obligat a compartir viatge
amb molts i variats mariners. Cada cop que surt de nou intenta renovar els
comandaments, encara que sempre repeteix algun veterà per si en un moment de la
travessia s’ha de fer càrrec de portar les regnes de la nau. Els nous grumets
acostumen a ser novells en aquests viatges i sense gaire experiència per
superar l’onatge de la mar.
Els responsables
de les màquines fa anys que reben promeses sobre el seu futur laboral amb noves
propostes que mai veuran complides i noves tasques encomanades que mai veuran
compensades econòmicament. Durant la llarga travessa per alguns mars alguns
d’aquests veterans tripulants que fa anys que estan cansats de promeses
aprofiten algun port interessant per buscar-se lloc en altres aventures on
puguin veure complerts els seus somnis professionals. Llavors és el moment
perquè quan es produeix una vacant toca canvi sobtat per cobrir la plaça. Per
manca d’especialistes potser el responsable de la caldera anirà a encarregar-se
de la logística del vaixell. Mai s’ha buscat un perfil bo en el nou responsable
simplement que sigui bon nen i no trenqui l’equilibri i l’harmonia de la nau perquè
no trontolli quan el mar es mogui una mica. Potser després d’un temps aquest
nou cap d’alguna cosa que acabarà deixant la seva tasca perquè a part de no
deixar de demostrar a tothom la seva incompetència per les noves tasques
encomanades no podrà aguantar la pressió del vaixell, però això és una cosa que
no té cap importància perquè després de l’un ve el següent i la tripulació
sempre ha estat el menys important per navegar pels mars i oceans. La gràcia de
tot plegat és arribar a port encara que un hagi de demanar ajuda a un vaixell
pirata, però els objectius són claus, les persones secundàries.
El vaixell navega
molt poc a poc. Els vents no són gens favorables. Venim d’una gran destrossa a
la nau provocat per un gran temporal i només hem fet un manteniment bàsic de
l’estructura que s’aguanta a vegades de miracle. No hem fet gaires inversions
perquè el nostre botí fa anys que el vàrem perdre pel camí i mai ningú no l’ha
pogut trobar. Anem fent camí, poc a poc en un camí silenciós i discret sense
deixar-nos veure en cap lloc. Un trajecte ambigu sense arriscar i sempre
vigilant la cosa per si algun dia hi hem de tornar per sorpresa. No podem fugir
perquè no tenim prou subministrament. Ens hem de moure encara que sempre tornem
al mateix lloc perquè el personal no quedi captivat per nous paisatges i nous
mars mai vistos fins el moments. Sempre hem de fer el camí en presumpta calma.
El vell llop de
mar fa molts anys que navega en aquest mar ple d’incertes i viaranys. En alguns
cops s’ha posat al davant del timó. Altres vegades ha escollit algun timoner
amic que ho meni endavant però sempre vigilant que el timó no marxi d’aquesta
ruta al mig de tot arreu que intenta acontentar a babord i a estribord, proa i
popa perquè tothom estigui content i res canviï en el fons.
En un primer moments tots els tripulants eren simples
mariners mal pagats, però el pas del temps ha obligat a reforçar la tripulació
amb nous professionals més formats i preparats per poder estar al dia amb les
noves tecnologies. Evidentment aquests nous membres de la tripulació reben un
salari molt baix que a la mínima busquen noves oportunitats per triomfar a la
vida. Al vell llop de mar se li ha quedat curta la filosofia i els seus
admiradors. Sol fuma en pipa des del seu camarot recordant vells temps. Es
resisteix a deixar el vaixell els nous grumets no són mai de fiar i val més
tenir-los a ratlla fins que el cos aguanti.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada