Per aquest
Vendrell que tenim als nostres peus la Seat no s’ha preocupat per batejar un
dels seus models de vehicles amb el nom d’aquesta vila entre el mar i muntanya.
No hem tingut la sort cap perfum, hortalissa, peça de disseny porti el nostre
nom arreu del món. El nostre topònim es va fer popular en a veu d’un cantautor que ja fa dies que va plegar
els trastos. El darrer gran protagonista va ser el diplomàtic Francesc Vendrell
Vendrell qui va ser popular arran d’encapçalar la missió especial de l’ONU a
l’Afganistan entre el 2000 i 2002. Quan figurava en els principals titulars
dels mitjans de comunicació va fer una visita al Vendrell convidat per vilatans
il·lustres. Va poder conèixer potser l’origen del cognom duplicat. Ja ens queda
molt lluny.
Som coneguts
principalment per les cues a la N-340 que ens ha donat fama i en especial
aquests dies d’estiu. Hem estat populars pels peatges i per altres històries
que ens unien amb la ciutat de Vic, però que la democràcia va posar el passat
mes de maig en el lloc que li corresponia.
Aquest matí
esmorzant amb altra gent estàvem intentant descobrir quines indústries tenim al
Vendrell. Donant tombs i tombs al nostre mapa cartogràfic personal només he
trobat una la carretera de Valls, un parell a les Matas i una a la cometa.
Realment jo no he estat capaç de trobar-ne cap més. Us convido a fer aquest anàlisis
del nostre municipi a veure si en podeu aportar alguna altra que segurament
s’amaga per algun carrer o plaça.
Davant aquesta
trista situació i tenint en compte la nostra situació al mig de tot arreu hem
de treballar la nostra identitat. Si fem promoció de la Costa Daurada,
evidentment la gent acabarà a Salou o Cambrils que són els pols d’atracció més
importants. Si som més localistes i ens traiem el nostre vessant agrícola,
llavors el Penedès s’associa clarament amb Vilafranca del Penedès i Sant
Sadurní. Aquí també estem en la segona divisió.
Hem de crear el
nostre producte que ens promocioni arreu i que tothom tingui ben identificat
amb el Vendrell. La gent que ve a les nostres costes no ve pas pel Pau Casals,
ni per l’Orgue i potser no saben ni que escrivia Guimerà. El nostre pilar
central del turisme local és el Riuet de Coma-ruga. Un lloc on petits i grans,
més dels segons que dels primers, gaudeixen tot l’any de les propietats d’aquesta
doll d’aigua de la deu amb propietats medicinals que prové de les muntanyes de
Bonastre. A temperatura constant entre
18 i 21 graus durant tot l’any.
Aquest és el
nostre epicentre turístic. Està clar. Tot l’estiu la plaça les Germans Trillas
de Coma-ruga gaudeix d’una gran presència de turistes i segones residències
amunt i avall. Pel matí a la platja i per la tarda quan la calor ja no apreta
tant apareixen com si fos una cèntrica sortida de metro en hora punta.
Hem aprofitar
aquesta popularitat per parlar amb una alguna empresa de joguines i crear la
“Barbi Riuet”. Una nina que podria representar perfectament amb 50 anys menys
una part important de les persones que al llarg de tot el calendari anual vénen
a gaudir d’aquesta aigua fresqueta a l’estiu i tebiona a l’hivern.
Evidentment
nosaltres que som preferentment de pell morena i cabell amb el mateix to hem de
crear un model diferent que sigui atractiu als nostres gustos comuns. Hem de
buscar una noia rossa de pell més aviat blanca amb una samarreta ben acolorida
i uns pantalons curtets que es pugui banyar sense treure’s la roba.
La gràcia de la
nostra creació està en els complements. Evidentment no li faltarà el seu noviet
que ja estarà totalment en consonància amb el que tenim a casa nostra ara que
els russos passen bastant de llarg.
Moreno de pell i cabell negre amb algun tatuatge en els seus braços i
peus i no ens podem deixar un pircing que cada dia està més arrelat en les
nostres costums i tradicions.
Aquesta parelleta
estaran acompanyats d’una ombrel·la patrocinada per alguna marca de refrescs,
una nevera portàtil de dimensions considerables, la taula plegable, les
cadiretes, les tumbones, el paravents. També s’hi poden afegir altres membres
de la família com els pares, els fills i els tiets, nebots. La cosa pot donar
molt de sí, la veritat.
Ens hem de
promocionar perquè sempre hem estat al mig de tot però ens ignoren
sistemàticament. La visita a Madrid dels nostres màxims representants
municipals va ser un fracàs estrepitós. Si aquesta proposta es promocionar i
arriba a ocupar el “prime time” de les grans cadenes, ben aviat vindran aquí a
visitar-nos altres marques com ja ha fet Loterias del Estado perquè ens deixem
de la Grossa i comprem la Loteria de tota la vida. Si Pablo Alboran o Antonio Orozco vinguessin a prendre el sol
a Coma-ruga ja ho tindríem guanyat, però mentrestant hem de treballar la nostra
identitat real no la utòpica que ja està caduca. Publicada al Diari del Baix Penedès, Baix Penedès Diari i Eix Diari a partir del 11 d'agost del 2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada