La nova generació
Ikea que ara està entre els 20 i 30 anys són joves molt formats. La nostra
generació UHF perquè quan érem quitxalla no hi havia més canals en la nostra
televisió en blanc i negre. Els joves d’ara mostren una clara dualitat: hi ha
uns quants que estan molt preparats amb idiomes, informàtica, coneixements
pràctics, altres que estan tot al contrari perquè s’han auto exclòs d’aquesta
societat que marca un ritme frenètic. Per altra banda, també hi ha alguns que
ocupen la zona mitja d’aquesta punts oposats, però tinc la impressió que no
n’hi ha tants en aquest espai central com en altres generacions anteriors.
Els joves d’ara
no tenen problemes de mobilitat, perquè la feina en la majoria de casos és
precària i el fet de cobrir les necessitats bàsiques els obliga a pujar i
baixar en el mapa mundi. Persones que evidentment els mobles que fan servir són
els d’Ikea perquè no tenen cap necessitat de comprar cap taula massissa amb les corresponents taules a conjunt per
aguantar més anys que les de l’àvia Remei.
Ara la cosa és
provisional i les hipoteques ja és una cosa del passat. Els més legals van de
lloguer. Els més alternatius doncs aprofiten l’obra social dels bancs i amb una
patada a la porta aconsegueixen el somni de la seva vida.
Una generació que
té uns coneixements bàsics de cuina i una mica menys de costura, perquè hi ha
grans magatzems que per menys de 10 euros et pots vestir de dalt a baix sense
arribar les mans de benestar social.
Aquests joves estan informats al segon del que passa al món. Evidentment
difícilment trepitgen un cinema. El seu bloc de notes està farcit de pàgines
web on aconseguir una part dels seus somnis a un preu assequible i l’IVA és una
cosa a vegades evitable. Joves que no acostumen a practicar el postureig.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada