Vendre les coses per unitats és una cosa que va quedant obsoleta en un
tipus de productes concrets que molts coneixem. Sembla més atractiu i innovador
presentar els productes en packs. Els
cinemes del Vendrell ja han pujat al carro i
ja han arribat a un acord per elaborar un pack amb els locals del costat amb el qual per uns pocs diners
menys pots sopar i anar al cinema. Fins i tot ho pots acompanyar amb crispetes
i un refresc. Evidentment abans també ho podien fer però individualment. Ara els consumidors cada dia estan més
conscienciats sobre aquestes noves formes de vendre un grup de productes dins
una sola unitat.
S’ha parlat molts cops que al Vendrell hi ha problemes de pàrquing de
vehicles al centre. Doncs ja no tindríem excusa sobre aquesta queixa tan
reincident a la nostra vila. Una mesura per potenciar el comerç o la cultura és
donar gratuïtament per cada compra superior a uns pocs euros o per l’entrada al
museu o activitat cultural un ticket per un parell d’hores al centre de la
vila. Una període més que suficient per anar a comprar o gaudir de l’espectacle
i no haver d’aparcar gratuïtament en un racó de l’esplanada del Pèlag si
un ha vingut a una hora prudencial. Una
altra mesura consistiria en reduir les hores setmanals de la zona blava.
Les estadístiques del nombre de visites dels museus del Vendrell en molts
casos corresponen a nens de les escoles municipals que van a fer un volt a les
instal·lacions acompanyats pels seus professors. Una bona feina perquè tothom
conegui el seu municipi. Però també s’hauria de potenciar aquesta riquesa
cultural amb altres esdeveniments populars, com els tícquets de la Xatonada que
es puguin comptatiblitzar amb una visita a aquests punts d’interès local. És una bona forma de fomentar la nostra
riquesa i que la gent qui ens visita ja no tingui excusa per dir que encara no
ha tingut l’oportunitat d’entrar. En les noves tendències comercials a vegades
et donen un preu que sembla molt alt perquè reuneix diferents serveis i
productes que et resulta molt més
econòmic si ho analitzes detalladament. En realitat estem davant d’una
estratègia de màrqueting per vendre millor els nostres productes i serveis. Els
números com les lletres són molt vulnerables i es poden presentar al servei del
consumidor de la manera més temptadora possible.
A Calafell, un petit grup d’emprenedors locals ja s’han atrevit a combinar
diferents propostes i vendre-ho tot
junt al client amb un estalvi de diners, però també amb la certesa que
intentarà complir tots els passos del programa nocturn. Anar a sopar, prendre
alguna cosa en un bar i acabar a la discoteca.
Tenir moltes entitats i empreses està molt bé, però la gràcia és que hi
hagi els mecanismes adients perquè aquest engranatge social funcioni d’una
forma mecànica i clara. Tenir tres o quatre entitats al voltant del menjar en
un municipi és una cosa que queda molt bé per parlar de la riquesa associativa
d’un poble. A l’hora de la realitat no oferim un sol producte al client sinó un
garbuix d’idees que deixes a l’usuari fora de cobertura. El mèrit és unificar entitats amb característiques
similars perquè tothom faci pinya al voltant d’un sol projecte i no pas de 5
diferents que després resulten que són els mateixos però amb càrrecs repartits.
És una cosa ben difícil d’arreglar. Encara estem massa ben acostumats que
cadascú vagi pel seu compte i tot i que la crisi ens ha fet canviar una mica la
mentalitat encara ens costa treballar colze a colze amb els veïns del costat.
En el món de les associacions al Vendrell hi ha uns joves que s’han
plantejar crear un mena de federació d’entitats que les aglutini i aquestes es puguin coordinar i ajudar en
molts aspectes en el seu dia a dia i esdeveniments especials. El seu nom el
Teler Coordinadora d’Entitats del Vendrell. Jo els admiro perquè tenen una
tasca costeruda, però que la lògica dels nous temps l’anirà imposant enmig
d’aquest garbuix d’entitats existents amb un nombre minso d’associats.
Un altre element a tenir en compte és la independència dels diferents
motors del conjunt. Una de les perverses costums de casa nostra és la
politització d’aquests elements claus vertebradors del conjunt social. Llavors
els interessos que mouen aquest engranatge no correspon amb la seva realitat
sinó que acostumen a respondre a directrius polítiques depenent d’on vinguin.
Quan aquests mecanismes o locomotores no funcionen amb una total llibertat com ho haurien de fer. Ben aviat s’acaba viciant tota la cadena i podrint el
sistema.
Una vida en packs que ens faciliti la gestió de la nostra oferta comercial
i cultural que els de fora ens vegin
com una unitat no com un puzzle de personatges i entitats que rivalitzen qui
treu més amunt el cap per sobre dels
seus semblants a l’hora de sortir a la foto. Aritcle publicat a partir del 14 de març del 2014 al Baix Penedes Diari al Diari del Baix Penedès i a l'EixDiari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada