Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dilluns, 7 de setembre del 2015

Calafell un mercat medieval amb preus de la Vegas


El passat diumenge va tocar anar al Mercat Medieval de Calafell que és com la fira del Terròs, la dels Popets i mil coses més que es poden inventar. Poden haver més o menys parades, més o menys atraccions, però sempre és igual. L'home que fa el pa al forn, les coques de Perafita, embotits a dojo, el dels noms i mil coses més que es van repetint. Calafell ho va portar al Baix Penedès. El Vendrell ja el segueix amb la fira de botes i vi de Sant Salvador que ja porta dues edicions i el passat Sant Joan amb el Turismar amb les bruixes i els miracles baixos.
Calafell és un lloc ideal per fer això, pels carrers estrets, perquè la gent s'hi aboca i els mateixos veïns monten les seves paradetes i també hi participen. Aquesta és la gràcia. Ja que no em sabut ser capaços de crear una oferta de les nostres contrades amb aquests productes que també els tenim i potser més bons, almenys que hi tinguem un lloc. Després està la cetreria, les oques passejant i alguna història més que dóna vida a la localitat. Tot és un negoci, però mira almenys és més distret que el mercat del dimarts perquè hi ha vidilla. La gent ja coneix els paradistes i hi ha bon rollo.
La carn que si ven potser no és de la millor i els preus són una mica pujats, però per això ja estan els restaurants de la zona que fan un menú com deu mana i qui té una mica de seny doncs va a dinar allí o a sopar. Evidentment no seura ni en bales de palla, ni en uns bancs de fusta, però segurament menjarà més bo i més econòmic. L'altre dia em vaig fixar i allí on escaliven carn en quantitats industrials no hi posava els preus d'una manera que es veiés clarament. La gent hi va perquè en un diumenge al matí és una bona alternativa, ara que la gent ja està una mica farta de platja, doncs vas allí i perfecte. Si vas per la tarda pots aprofitar el matí. Alguna cosa sempre cau, coses d'aquests que els malvats metges no acostumen a aconsellar, però un dia és un dia  i avui es cap de setmana. Jo vaig anar a  la cita diumenge al matí hi havia molta gent, però no em vaig agobiar. Podies anar tranquil aquí allà mirant, formatges, embotits, bijuteria, roba i altres històries que són la clau d'aquests mercats a l'època del consumidor.
Suposo que algun dia vendrem els nostres productes de la terra amb això que en diem de promo de la nostra comarca potser si que hi haurà formatge del Pirineu, però nosaltres serem els dominadors. Vindran els turistes i ens visitaran i coneixeran les nostres bodegues i les arts que s'han perdut, com el de ferrer, fuster i altres històries que poc a poc va desapereixent en la seva versió més reculada. Ara han posat un bus entre mar i muntanya que portava gent. Molt bona idea. Ja em van dir que a la propera hi posaran el trent. Molt bona idea perquè tot i que no és lluny hi ha una barrera massa gran entre Calafell platja i el poble. Vaig parlar amb algun venedor i em deia que hi havia molta gent, però com acostuma a passar el calaix costa d'omplir perquè hi ha molta rivalitat i molts només van a donar un tomb i la despesa la mínima.