Els autèntics
reis de la festa que tenim a casa nostra no són ni els grups de músics que han
de tocar a les 4 de la matinada durant més de dues hores per mantenir la festa
en algun poble perdut del mapa, ni els conjunts de quatre amics que fan
versions de grups moderns que quan cobrin d’aquí més de mig any facin recompte
de les despeses i els ingressos només podran ingressar 50 euros per persona
després de perdre tot un dia en fer 150 km en cotxe muntar i desmuntar i al dia
següent tornar a fer el mateix exercici però aquest cop a 80 km.
Gràcies aquests
personatges reials poden passar fenòmens tan curiosos com que tu vas a
donar un tomb pels voltants de Lleida i et trobes cartells amb grups del
Baix Penedès i rodalies tocant en actes de societat i de festa majors i quan
vas per aquí passa el fenomen invers. Llavors si rasques una mica tot plegat
vas trobant la resposta a tot plegat. Veus que avui en dia en el món de la
comunicació, d’internet, del youtube tot aquest petit estol de professionals
que amb el temps s’han anat fent lloc en aquests circuits es van consolidant i
ampliant i en cap moment veus que perdin poder perquè una de les coses que fa
que la gent quedi sense contractar és la por. Aquest sentiment és un dels que
motiva a la gent i molts grups saben que si no passen pel tub corren el risc de
quedar sense concerts a l’altra banda de Catalunya. Davant d’aquest perill
imminent la majoria cauen en alguna d’aquestes xarxes. Hi ha diferents nivells.
Alguns d’aquests et permeten sortir a les portades d’algunes revistes
temàtiques que tomben per internet i per una cosa més econòmica alguna reportatge
d’aquests publicitaris que ja es nota que la cosa no ha sortit gratuïta.
Aquesta zona també et porta a sortir a cada dos per tres en algunes canals i
emissores radiofòniques que amb unes ofertes especials et posen les vegades que
tu vulguis a cop de talonari. Altres nivells doncs no tenen aquests puntals
mediàtics, però tenen alguns certa preferència per ser escollits en alguns
esdeveniments públics. Ara no és la gent que tria el grup sinó massa cops és el
grup qui tria quan vol tocar treballant el tema del caché i els concerts amb el
seu representant que s’encarregarà d’anar aquí i allà buscant organitzadors per
entaforar com més vegades millor el seu grup. Per això hi ha grups que triomfen
a l’estiu i no sempre és per la seva qualitat sinó perquè el seu representant
guanya més diners que amb un altre que no té tants avantatges crematístics.
La nostra
generació, nascuts als 70 vàrem tenir la sort d’escollir perquè sabíem que es
coïa, en general en el nostra panorama musical amb els diferents grups presents.
Sabíem des del Punk a la música més hortera que et pugis posar pel pen. Ara les
coses es compren i es vénen com un mercat i no ho podem passar per alt. Massa
vegades alguna cançó et fa gràcia perquè n’estàs tip de sentir-la a la ràdio.
No és amor és pura saturació mental.
Avui en dia hem
de ser conscients on ens posem i saber com es mou el mercat. Hi ha grups que
tot i està en aquests catàlegs que els reis de les festes reparteixen entre
amics i coneguts perquè siguin contractats també accepten propostes directes,
deixant a aquest comissionista sense la part que li pertoca i deixant que amb
aquests diners es pugui programar una altra activitat. Avui en dia tenint les
eines que tenim el millor es anar buscant aquestes formacions que es permeten
el luxe de no jugar a aquest joc i es mouen lliures en el mercat. Prou saben
que a alguns premis de presumpta importància no els aconseguiran mai, però
tindran la consciència tranquil·la i un tracte molt honest amb els
contractistes directes. No ens deixem enganyar per aquestes trames que avui en
dia cada dia en són més que amb un cop de telèfon diuen que si amb un cost
inferior al si has de passar per algun d’aquests reis de la festa que paren la
mà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada