Ara ens trobem
que per la línia de Rodalies R-2 que uneix Vilafranca i Manresa están fent unes
obres que duraran uns quants mesos. Per altra banda, tenim l’Ap-7 col·lapsada
des de que ha desaparegut gairebé la pandèmia i ens resulta gratuïta. Doncs
aquests dos greus problemes han provocat que hi hagi un augment de persones que
facin servir el transport privat per anar des de les tres comarques
penedesenques fins a Barcelona. El que tocaria a hores d’ara és, en especial al
Baix Penedès, es gaudir d’unes línies express d’autobús que unissin les
principals localitats baixpenedesenques amb Barcelona d’una manera ràpida i
relativament econòmica. Aquesta també és una manera d’estalviar el nombre
d’accidents a les nostres carreteres i no només posant sancions i reduint la
velocitat d’alguns trams com veuen la majoria de polítics.
És de jutjat de
guàrdia, per altra banda, que el Baix Penedès no tingui cap línia de bus
nocturna amb Barcelona, ni durant l’estiu com hi havia fa uns anys i que durava
des de Sant Joan fins a la Diada de Setembre. Doncs com passa tantes vegades
aquesta línia va desaparèixer potser per manca d’usuaris, però es podria donar
el cas que hi havia poques persones que coneguessin l’existència d’aquesta
possibilitat de mobilitat nocturna. Aquí, ens alguns aspectes es llencen molts
recursos en publicitat i en altres coses doncs no es diu res, segons els
interessos polítics de cada indret. Aquesta és la nostra realitat perquè potser
el dia que tinguem aeroport a la vegueria del Penedès parlarem d’una altra
manera, però de moment entre els uns i els altres hem estat capaços de
construir aquest territori que agradi o no és el nostre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada