Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dissabte, 17 de novembre del 2012

De meeting en meeting al Vendrell

En principi jo no sé a qui votar, llavors és el moment d'anar escoltant les diverses opcions que es presenten a les properes eleccions. La primera cita va ser divendres a les 9 de la nit al Centre Cívic amb l'exconseller en cap J. Bargalló. Evidenment la cita era a les 19 hores i quan vaig arribar ja sortia tothom. La veritat pensava que el Bargalló ja estava col·locat en alguna empresa d'assessor o vivia de renda. No havia sentit res d'ell i penso que hauria de retirar-se i deixar pas a la nova gent. Vaig veure que sortia força jubilat perquè la conferència era sobre les pensions. Tot quadra. Tot seguit vaig anar a la Lira a veure el Duran i Lleida. Hi havai genteta, quedaven unes sis files lliures per la part de dalt. Per si un meeting amb el Duran i Lleida i de CiU s'ha de reconèixer que hi havia poca gent, però clar a tots els partits clàssics els passa el mateix i la gent passa de tot això. Vaig escoltar el de sempre. No vaig veure tots els ponents. El primer que vaig veure va ser el cap de llista que se sap moure sobre l'escenari, però li agrada repetir el mateix i vinga i vinga. No em va aprotar res de nou al discurs que ja es coneix de CiU. Per la seva banda, mai havia vist en directe al Duran i Lleida i tot i reiterar el mateix missatge va intentar i crec que ho va aconseguir posar-se la gent a la butxaca amb la seva reivindicació de les avantatges de poder decidir sobre el futur. És un discurs viu amb una veu que no necessita altaveu. S'ha de veure i és amb Pujol del més brillant que hi ha a CiU ara mateix. La resta repeteixen i poca cosa més. Almenys aquest pot perdre els papers com li va passar Mas a Vic que va dir independència. La gent de totes les edats i seguint el que marca el protocol. La cosa estava clara, uns eren els polítics i els altres els votants que ocupaven les cadires de la Lira.
Avui ha tocat el torn al CUP. La veritat que han estat moltes i variades les persones que han participat. Des d'una noia de Tarragona que ha explicat la seva vivència l'altre dia amb l'acció dels Mossos i el cop al Magí de 13 anys per part dels Mossos fins a un treballador de la TMB que explicava la situació que es vivia. Qui m'ha agradat més ha estat el cap de llista, que ha explicat amb un llenguatge nou i molt entenedor tota la situació actual amb els seus responsables i les seves víctimes. Res a veure amb el discurs de CiU. Avui et senties més proper al interlocutor. Aquesta formació van començar sent "4 penjats" i cada dia hi ha més gent que s'hi suma i que hi pren part cansats dels partits tradicionals. A més han posat música popular pel mig perquè sigui més animat. Per acabar un sopar popular. Em recordo els nostres pares "cumbes" que van lluitar contra la dictadura i  les seves assembleas i  reunions que va portar a l'estat del benestar que ara tots estem vivint. Aquesta és el meu petit tour turístic. Cada cop ho tinc més clar.