Una de les oportunitats d’aquesta pandèmia la tenim en la potenciació del
consum del Km 0. En aquesta comarca tenim una gran riquesa agrícola que no
només està en el vi sinó també en altres productes com els préssecs, melons,
oli, verdures, peres i tants altres que es van produint al llarg i ample de les
tres comarques penedesenques. Ara que els nostres moviments estan limitats en
el territori és l’hora que els pagesos i venedors de tots aquests productes
facin servir les xarxes socials o les botigues obertes per oferir els seus
productes. Després de tot això que estem
vivint ja res tornarà a ser igual com abans. Hem d’aprofitar les noves regles
del joc que de mica en mica s’aniran marcant sobre el camí per intentar
aprofitar el màxim possible els nostres recursos.
Una bona manera és que les diferents cooperatives que hi ha en el territori
treballessin com si fossin una gran cadena comercial i s’intercanviessin els
seus productes per poder oferir el millor de nosaltres en tot aquest territori.
Aquesta és una manera de fer front des del km 0 a les grans cadenes que estan
instaurades en el territori.
A partir d’aquí i a la recerca d’un producte final de qualitat estan els
establiments de restauració que podien aprofitar aquesta xarxa per adquirir els
seus productes que després serviran en els seus restaurants. Hem de treballar
perquè preu i qualitat vagin en la mateixa
línia, s’ha de buscar que un nombre màxim d’establiments confiïn en els nostres
productes. La gastronomia també és cultura.
No sé que passarà enguany amb el turisme però també hem de tenir en compte
les persones que viuen en aquests municipis perquè puguin gaudir dels seus
productes. La gent no es mourà tant com altres anys per por i per tema
econòmic. Convertim el nostre Penedès en una excel·lent oferta cultural per als
seus habitants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada