Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

dimarts, 14 d’abril del 2020

Records de Castellfort


De segon cognom em dic Porcar. La meva mare és filla de Castellfort un poble petit dels Ports de Morella que crec que té poc més de 100 habitants. Per coses de la verema els seus pares van venir a Albinyana i van conèixer el meu pare i colorin colorado vaig venir jo. Aquesta és una història real que va a passar a més persones que havien de buscar-se la vida lluny de casa seva. Els veïns de Castellfort ja estaven acostumats a venir a Catalunya a guanyar-se el pa de cada dia. Venien un parell o tres de vegades a l'any i amb quatre coses més es guanyaven la vida. Allà dalt hi ha muntanya i poca riquesa a part dels arbres i alguna patata que collien. És un terreny de muntanya molt escalat i l'agricultura moderna és inviable. Aquesta és la casa on va viure la meva mare en el carrer Alt de Castellfort. Encara és habitable, tot i que no hi viu ningú.

1 comentari:

Unknown ha dit...

El maestrazgo es de lo milloret.