Sempre endavant

Sempre endavant
Sempre la mirada amuny

diumenge, 3 de març del 2013

Camp Joliu, una mica més de proximitat

Ara és el moment d'anar preparant el proper curs escolar, potser una mica aviat, però de mica en mica les universitats, instituts i escoles fan campanya per promocionar els seus centres. L'altre dia jo estava a casa i de cop i volta vaig veure un anunci de Camp Joliu on parla d'"alegria, solidaritat, valors cristians i humans, obert a tothom, projecte personal i individual, rica en valors humans i cristians, una escola oberta a totes les famílies amb qualsevol creença religiosa o manera de pensar. Un plantejament educatiu de valors cristians profundament respectuós amb tothom que impregna l'ambient educatiu de l'escola d'un sentit postiu d'anar a la vida on aprendre a estimar és la base fonamental". Quan vaig escoltar això vaig veure que alguna cosa no quadrava en una escola que tothom sap que està dins de l'Opus Dei.  A veure, en definitiva com acabem combinant això de valors cristians i humans que surt en l'anunci.Com ho traduïm al dia a dia  Llavors vaig fer un tuit que deia "lanunci de camp joliu esta molt ben fet pero es una gran contradiccio en el seu missatge. shan de definir mes clar". Em vaig posar en contacte amb una bona amiga meva i em va explicar una mica la clau de tot plegat en format de whatsap. Ella i jo que fa dies que tenim pensat muntar una empresa de comunicació em va aclarir una mica tot plegat. Resulta que en aquesta escola hi ha gent d'altres confessions religioses i tenen llibertat per anar a missa entre altres coses. En aquest anunci una mica de que feliç que som i que bé que ho fem falta explicar a molta gent, el dia a dia i baixar una mica al dia a dia per saber que es trobaran les persones interessades. Tot i ser una escola, amb una etiqueta ben clara, està oberta a persones que siguin d'altres religions i hi tenen total llibertat.Llavors a partir d'aquí que digui el que vulgui. Un altre defecte és que quan parla la directora els llavis no quadren amb la veu. És un detall que treu proximitat al muntatge que està molt ben fet. Jo crec que els anuncis s'han de fer pensant amb la gent que pot anar a aquest centre i amb una mica més de proximitat. http://www.campjoliu.org/index.php?option=com_content&view=article&id=707&Itemid=223